LÍNIA Núm. 66 (1940 – 1968)

LÍNIA Núm. 66 (1940 – 1968).

ITINERARI: Plaça Palau, Av. Marqués de l’Argentera, Passeig de Picasso, Passeig de Pujades (tornada pel Carrer del Comerç i Passeig de Picasso), Passeig Lluís Companys, Arc de Triomf, Passeig de Sant Joan, Plaça de Tetuan, Gran Via, Plaça Universitat, Gran Via, Carrer Muntaner, Av. Diagonal, Plaça Francesc Macià, Av. Diagonal, Av. de Sarrià, Plaça Prat de la Riba (Passeig de Sant Joan Bosco).

El 21 de març de 1945 es perllonga pel Passeig de Sant Joan Bosco fins a la Plaça d’Artós, i el 1947, pel Carrer Major de Sarrià fins al Carrer Pedró de la Creu, amb tornada pel Carrer Bonaplata.

El 15 d’abril de 1962, passa a ser una línia de circumval·lació interior (combinada amb la 67, que era l’exterior), del casc antic de Barcelona, a més de la seva clàssica comunicació amb el Barri de Sarrià, amb el següent ITINERARI: Carrer Pedró de la Creu, Carrer Bonaplata (tornada pel Carrer Major de Sarrià), Plaça d’Artós, Passeig de Sant Joan Bosco, Plaça Prat de la Riba, Av. de Sarrià, Carrer del Comte d’Urgell, Carrer de Còrsega, Carrer de Muntaner, Gran Via, Plaça Universitat, Gran Via, Plaça de Tetuan, Passeig de Sant Joan, Arc de Triomf, Passeig de Lluís Companys, Carrer del Comerç, Passeig de Picasso, Av. del Marqués d’Argentera, Plaça Palau, Passeig d’Isabel II, Plaça d’Antonio López, Passeig de Colom, Plaça del Portal de la Pau, Av. del Paral·lel, Ronda de Sant Pau, Ronda de Sant Antoni, Carrer Muntaner, Gran Via, Carrer d’Aribau, Carrer de Còrsega, … i el retorn pel mateix itinerari des d’aquest lloc.

El 10 de setembre de 1966 s’unifica amb la línia 67, deixant de fer la circumval·lació al casc antic, passant a tenir el seu final al Carrer Muntaner confluència amb la Gran Via, tornant pel Carrer Casanova, Carrer del Consell de Cent, Carrer d’Aribau … i la resta del seu recorregut anterior fins a Sarrià, fins que, el 20 de maig de 1968 la línia fou suprimida definitivament, sent substituïda per autobusos amb el mateix núm.

En aquesta línia hi circularen cotxes de la sèrie 200 MT, de via 1.435 m d’amplada.

Foto: Tramvia sèrie 200 MT, construïts als tallers de T.B. i d’ample de via 1.435 m.

Text: Joan Termes Roig

Deja una respuesta

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s