Tramvia Combino, Duewag-Siemens, d’Amsterdam, en la prova pilot de 1997.
El 9 de setembre del 1997 va a la Diagonal el segon model que va circular pel tram pilot Joan Güell – Entença. I al cap de pocs dies va entrar el servei de viatgers. Es va reprendre de nou el servei de tramvia el 20 de setembre del mateix any amb la unitat alemanya de Duewag-Siemmens i el seu prototip Combino -que actualment serveix amb gran èxit a la ciutat d’Amsterdam- el qual va estar en servei fins al 2 de desembre prenent de nou el relleu del servei el tramvia francès fins a la clausura de les proves al gener de l’any 1998.
El servei funcionava entre les 10.30 i les 14.30 hores i entre les 16.30 i les 20.30 hores. El bitllet, vàlid per a dos viatges, costava 25 pessetes.
Durant els mesos que han prestat servei tots dos tramvies, aquests van transportar un total de 400.000 viatgers aproximadament, el que representaven uns 2700 viatgers / dia de mitjana, segons dades facilitades per TMB. Només un detall: una de les coses que més es van queixar els passatgers de l’època estival era la de la manca d’aire condicionat, a causa de la intensa calor de l’època.
En realitat, varen existir quatre constructors que tenien previst cedir material per a la prova, però dos d’ells (Adtranz i CAF) van declinar a última hora la seva participació. Però aquest projecte, aquest Tramvia de la Diagonal, tan sols va ser una prova pilot; encara quedaria set anys més per veure definitivament el TramBaix circular.
Text: Joan Termes Roig