LÍNIA Núm. 33. (1911 – 1961). ITINERARI: Passeig Nacional (des del Carrer Drassanes a la Barceloneta), Plaça de Pau Vila, Plaça del Palau, Passeig d’Isabel II, Plaça d’Antoni López, Passeig de Colom, Plaça del Portal de la Pau, La Rambla, Plaça Catalunya, Carrer Pelai, Plaça Universitat, Gran Via, Carrer Llançà (al costat Plaça de Braus de Les Arenes).
Aquesta línia anava combinada amb la 28, que feia un recorregut molt semblant. L’11 de setembre de 1944 se suprimí per falta de llum, i l’1 de juny de 1945 es torna a restablir i escurçant-la a Portal de la Pau, però el 1946 es prolongà fins a la Barceloneta i fins a Collblanc, quedant així definitivament fins a la seva supressió el 10 de juliol de 1961.
Aquesta línia i la 30, varen ser les dues darreres línies a circular per La Rambla.
Els cotxes que hi circularen varen ser de moltes classes. Cadeneros, Imperials, Barres, Jardineres, 200 i 800, i segons èpoques amb remolc, quasi sempre tipus Zaragoza, d’ample de via d’1,435 m.
Foto: Tramvia sèrie 170 / 193 “Imperial” fabricat per Can Girona, d’ample de via 1.435 m.
Text: Joan Termes Roig