Troleibús Vettra línia FE, al seu final de la plaça de Francesc Macià Terminal al final del Passeig de Fabra i Puig de la línia FE
LÌNIA FE: (Plaça Calvo Sotelo- Paseo de Fabra y Puig, 2 – 12 – 1954).
El 2 de desembre de 1954 es va inaugurar la línia de troleibús FE entre la Plaça Calvo Sotelo (Francesc Macià) i el Passeig de Fabra i Puig més enllà de la Pl. Virrei Amat, situant el bucle de gir a Santa Eulàlia de Vilapicina, per Diagonal, Consell de Cent, av. Meridiana, València i Sagrera. Va començar amb sis troleibusos.
Es tracta pràcticament de la primera línia transversal de considerable entitat que es va crear a Barcelona i en certa manera era el germen precursor de la línia V del Metro.
També la línia venia a compensar els veïns de la zona de Fabra i Puig amb Av. Meridiana que deixava de tenir serveis de tramvia amb la supressió de la línia 51, encara que havia arribat el metro a la zona aquest mateix any.
El 3 de novembre de 1955 va escurçar el seu recorregut fins a la Pl. Virrei Amat, en comptes d’arribar a la fi del Pg. Fabra i Puig.
El 26 de gener de 1959 -dia de celebració de l'»alliberament» de Barcelona- va ser el primer dia a donar servei amb dos troleibusos Vettra; dos anys més tard, el 19 de novembre de 1961 tota la línia es realitzaria amb aquest tipus de troleibús Vettra.
El 22 d’agost de 1960 i per causa d’obres al Passeig Fabra i Puig, les línies G i FE van quedar provisionalment limitades a Fabra i Puig-Concepción Arenal, establint-se una llançadora, amb un sol cotxe en línia, entre l’Av. Meridiana i la Pl. Virrei Amat en correspondència amb aquestes línies.
El 26 de març de 1961 va quedar restablert el servei fins Virrei Amat.
Text: Joan Termes Roig.