Troleibús tipus B, de la línia FT, al carrer Escorial Troleibús tipus B, de la línia FT, al Carrer Pelai / PL. Catalunya Troleibús tipus B, de la línia FT, pel carrer d’Ali Bey
Línia FT: (Paralelo – Camelias, 27 – 10 – 1955).
El 27 d’octubre de 1955 va quedar establerta una nova línia de troleibusos «FT» Paral·lel – Pl. Urquinaona – Camèlies, amb el següent itinerari: des de Paral·lel-Abad Zafón, per carrer Flors, Rondes de Sant Pau, Sant Antoni, Universitat i Sant Pere, carrer Ali-Bey, Passejades de Sant Joan i General Mola, Travessera de Gràcia, carrer Escorial a Camèlies. Retorn per Alegre de Dalt, general Sanjurjo, Travessera de Gràcia, Passejos de General Mola i Sant Joan, Ausiàs March i Rondes a Paral·lel.
Estava servida amb 6 troleibusos.
A partir del 20 de desembre de 1956, es va modificar l’itinerari descendent de la línia de troleibusos FT deixant de circular per l’estret carrer Alegre de Dalt, fent-lo més còmodament des de Camèlies per Sardenya i General Sanjurjo.
El 28 de març de 1957 deixa de circular per la Ronda Universitat i Ronda Sant Pere (direcció Camèlies) per fer-ho per Pelayo i Fontanella.
El 12 de gener de 1960 va entrar en servei un nou bucle terminal de les línies de troleibusos al carrer Marquès del Duero, bucle que va permetre major fluïdesa en la circulació i notable alleugeriment del trànsit a la secció d’aquest carrer, compresa entre la Bretxa de Sant Pau i carrer Comte de l’Assalt. El referit bucle o terminal, recorria els carrers de Vila i Vilà i Comte de l’Assalt, creuant la del Marquès de Duero, per enllaçar amb l’antic recorregut, al carrer d’Abad Zafón.
El 5 de març de 1962 passa a ser servida amb autobusos, mantenint el mateix recorregut. No obstant això no va canviar la seva nomenclatura de troleibús (filobús) i es va seguir denominant FT.
Amb motiu de les obres de pavimentació del carrer Provença per obres de Metro L5, les línies I i FT d’autobusos (FT no era troleibús), a partir del 2 de maig de 1963 van deixar de circular per aquest carrer, desviant-se per Via Laietana (actual Pau Claris) i carrer València fins a la d’Urgell.
El 23 de febrer de 1964 va canviar la seva identificació FT, pel número 21.
El 18 de desembre de 1969, juntament amb les línies 24 i 39, va prolongar uns metres el seu recorregut des del carrer Camèlies amb Sardenya, per seguir pel carrer Camèlia fins a la Pl. Font Castellana.
Text: Joan Termes Roig