Troleibús tipus Berliet Vettra, en la línia FD Troleibús tipus BUT 6R a l’encreuament d’Av. Diagonal- C. València
El 12 d’octubre de 1950, per haver disposat l’Ajuntament la inversió del sentit de circulació als carrers de Casp i Ausiàs March, a partir d’aquest dia les línies de troleibusos FC (Marquès del Duero – Sant Andreu de Palomar), FS (Urquinaona – Santa Coloma de Gramenet) i FD (Calvo Sotelo – Pere IV), van modificar els seus recorreguts entre la Pl. Urquinaona i Carreteres de Ribas, les dues primeres, i entre el passeig de Sant Joan i Marina la FD.
El 27 de gener de 1955, sis dels nous troleibusos que estaven en línia van passar a ser BUT 6R.
D’aquesta manera les “gildas” començaven a desaparèixer en aquesta línia. El 19 de novembre de 1961 es va substituir els 8 troleibusos que servien la línia per 8 autobusos del model Seida, acabats d’arribar a la flota de Barcelona.
El 23 de febrer de 1964 va començar a regir el nou sistema de numeració de part de les línies d’autobusos en substitució per les lletres.
El primer grup de línies afectades (aquesta va ser una d’elles a la qual li va correspondre el número 6) corresponia a aquelles explotades amb autobusos Chausson, Pegaso-Seida o Aclo-Seida, que usaven el mateix tipus de «cortineta» en el seu indicador de línia.
Durant els primers dies, els cotxes portaven, en les seves parts davantera i lateral, els distintius antics i nous.
Text: Joan Termes Roig