LÍNIA Núm. 71 (1929 – 1963).
ITINERARI: BARCELONA: Plaça Urquinaona, Carrer Trafalgar, Arc del Triomf, Av. Vilanova, Carrer de Roger de Flor, Passeig de Pujades, Carrer Pujades, Passeig de Carles I, Carrer de Pere IV, Carretera de Mataró, SANT ADRIÀ: Carretera de Mataró, Pont sobre el riu Besòs, Av. Pi i Margall. El 1942 per culpa de l’enderrocament del pont del Riu Besòs, queda limitada entre el riu i Barcelona, i al restabliment l’any 1944 del servei de la 70, aquesta deixa de funcionar, el 22 d’abril de 1945 se torna a restablir i 24 de novembre de 1948 es torna a suprimir, fins que al 21 de maig es torna a posar en servei amb la variació del recorregut per la supressió del pas a nivell del Carrer Pere IV, amb la inauguració del pont del Carrer Pallars, i quedant d’aquesta manera: Carrer Trafalgar, Arc de Triomf, Av. Vilanova, Carrer de Roger de Flor, Carrer de Buenaventura Muñoz, Carrer de Pallars, Carrer de Pere IV, …. i la resta de l’anterior recorregut.
El 5 de novembre passà a tenir el seu final a l’estació del Nord (igual que les línies 42 i 70), fins que el 25 de març de 1963 se suprimeix definitivament.
En aquesta línia hi circularen cotxes de les sèries 400 i darrerament els Tancs de la sèrie 900, d’1 m d’ample de via.
Foto: Tramvia tipus “Tanc” sèrie 1727, re numerat R4, construït per MANAGE, Bèlgica, d’1 m d’ample de via.
Text: Joan Termes Roig