LÍNIA Núm. 62 (1935 – 1965).
En l’any 1935 se li dóna aquest núm. al ramal de la línia 60 que anava al carrer Freser, però el 10 de gener de 1946 es perllonga des de Plaça Catalunya a Plaça del Portal de la Pau amb el següent ITINERARI: Plaça del Portal de la Pau, La Rambla, Plaça Catalunya, Carrer Fontanella (tornada per la Ronda de Sant Pere), Plaça Urquinaona, Carrer Roger de Llúria (tornada pel Carrer Bruc),Carrer Consell de Cent, Carrer Nàpols, Carrer València, Carrer Independència, Carrer Mallorca, Carrer Rogent (fins Carrer del Freser).
L’1 de juny tal com hem vist a la línia núm. 60, ambdues es converteixen en circumval·lacions al casc antic, aquesta línia la fa per l’interior, amb el recorregut següent: Carrer Rogent, Carrer València, Carrer Nàpols, Carrer Consell de Cent, Passeig de Sant Joan, Plaça de Tetuan, Passeig de Sant Joan, Arc de Triomf, Passeig de Lluís Companys, Carrer Comerç, Passeig Picasso, Av. Marqués d’Argentera, Plaça Palau, Passeig d’Isabel II, Plaça d’Antoni López, Passeig de Colom, Plaça del Portal de la Pau, Av. Paral·lel, Ronda de Sant Pau, Ronda de Sant Antoni, Carrer Muntaner, Gran Via, Carrer Aribau, Carrer del Consell de Cent, Carrer de Roger de Flor, Carrer Mallorca, Carrer Rogent. Igual que la línia 60, amb la que queda definitivament acoblada, circula sense variació fins a la seva clausura el 20 de desembre de 1965, al mateix temps que la línia 60.
En aquesta línia van circular cotxes de molts tipus, i series com els 200, 500, 800, i després de la Guerra els cotxes amb imperial sèrie 169-193, de via ampla 1.435 m.
Foto: Tramvia sèrie 169 -193, Imperial, fabricat per Can Girona, i reformat en els tallers de T.B. de via ampla 1.435 m.
Text: Joan Termes Roig.