LÍNIA Núm. 60 (1924 – 1965).
ITINERARI: Plaça Catalunya, Carrer Fontanella, Plaça Urquinaona, Carrer Roger de Llúria, Gran Via, Plaça de Tetuan, Passeig de Sant Joan, Carrer del Consell de Cent, Carrer Nàpols, Carrer València, Carrer Independència, Mallorca, fins al Carrer Rogent, on es bifurca en dos ramals, l’un puja fins al Carrer Freser i l’altre baixa fins a l’Av. Meridiana (on abans hi havia el pas a nivell).
El 23 de juny de 1939 es perllonga des de la Plaça de Catalunya fins al Paral·lel, amb aquest recorregut: Av. Paral·lel, Ronda Sant Pau, Ronda Sant Antoni, Carrer Muntaner, Gran Via, Plaça Universitat, Gran Via, Plaça de Tetuan, Passeig de Sant Joan, Carrer del Consell de Cent, Carrer Nàpols, Carrer València, Carrer Rogent.
L’1 de juny de 1951, juntament amb la línia 62, es converteix en una línia de circumval·lació al casc antic, amb prolongació fins al barri del Clot, la 60 passa a fer la circumval·lació exterior i la 62 l’interior, amb aquest Itinerari: Carrer Rogent, Carrer València, Carrer Nàpols, Carrer Consell de Cent, Passeig de Sant Joan, Plaça de Tetuan, Gran Via, Plaça Universitat, Gran Via, Carrer Muntaner, Ronda Sant Antoni, Ronda Sant Pau, Av. Paral·lel, Plaça del Portal de la Pau, Passeig de Colom, Plaça d’Antonio López, Passeig d’Isabel II, Plaça Palau, Av. del Marqués d’Argentera, Passeig Picasso, Passeig Pujades, Passeig Lluís Companys, Arc de Triomf, Passeig de Sant Joan, Plaça de Tetuan, Carrer del Consell de Cent, Carrer Roger de Flor, Carrer Mallorca, Carrer Rogent. Amb aquet itinerari va acabar l’explotació d’aquesta línia que fou clausurada el 20 de desembre de 1965.
En aquesta línia hi circularen tramvies de molts tipus, primerament varen ser els de sèries 200, 500 i 800, després de la Guerra es varen reformar dos cotxes de la sèrie 100 amb imperial cobert, de tan grata memòria, de via ampla 1.435 m.
Foto: Tramvia sèrie 100, construït per Can Girona i reformat en els tallers propis de T.B., d’ample de via 1.435 m.
Text: Joan Termes Roig