LÍNIA Núm. 58 (1923 – 1967).
ITINERARI: Plaça del Portal de la Pau, La Rambla, Plaça Catalunya, Carrer Pelai, plaça d’Universitat, Gran Via, Carrer Muntaner, Plaça Adrià.
Aquesta línia, com també la 59, es crea per substituir a la 11 de via estreta per la part alta del carrer Muntaner. Amb motiu de l’esdeveniment la línia 8 (que anava de la Via Laietana fins a la plaça de Sarrià, passant per al carrer Muntaner), també varia el seu recorregut, quedant escurçat des de la Plaça Adrià (on acabava el 58) fins a la plaça de Sarrià, aprofitant el ramal de via estreta i debut a què no estava enllestida el ramal de via ampla. En poc temps es perllonga fins a la plaça de la Bonanova.
L’any 1929 es perllonga pel Passeig de Sant Gervasi, fins a la plaça de John F. Kennedy, però el 1933 torna a la plaça de la Bonanova.
El 1939 té el final davant del Parc, a l’Av. Marqués de l’Argentera, havent-se perllongat des de la plaça del Portal de la Pau pel Passeig de Colom, plaça d’Antoni López, Passeig d’Isabel II, Plaça Palau, i Av. Marqués de l’Argentera.
El 16 de setembre de 1957 es modifica el seu itinerari i queda: Plaça Portal de la Pau, La Rambla, Plaça Catalunya, Ronda Universitat (tornada pel Carrer Pelai), Plaça Universitat, carrer d’Aribau (tornada pel Carrer Muntaner i Gran Via), Via Augusta, Carrer Muntaner, Plaça Adrià, Carrer Muntaner, Plaça Bonanova, Passeig de la Bonanova, plaça de Sarrià, Passeig de la Reina Elisenda de Montcada, carrer del Bisbe Català, plaça de Pedralbes.
El 8 de gener de 1965 es limità el trajecte, quedant entre la plaça de Catalunya i la plaça de la Bonanova, i el 20 de desembre varia el seu final a la plaça de Tetuan, seguint per la Gran Via. Finalment el 21 de desembre de 1967 la línia se suprimeix definitivament.
Els cotxes que donaren servei a aquesta línia foren de les sèries 200, 500 i 1200, de via ampla 1.435m.
Foto: Tramvia sèrie 500, fabricat per Can Girona, de via ampla 1.435 m.
Text: Joan Termes Roig,