LÍNIA Núm. 56 (1921 – 1969).
ITINERARI: Plaça de Sants, carrer de Sants, carrer de la Creu Coberta, plaça d’Espanya, Gran Via (fins al Passeig de Carles I, davant la plaça de Braus Monumental).
El 27 d’octubre es perllonga fins a Collblanc, des de la plaça de Sants, i el 31 de març de 1945, des del Passeig de Carles, fins a la plaça de les Glòries.
El 13 de gener de 1961, totes les línies que anaven a la plaça de les Glòries, quedant limitades a la plaça de Tetuan, per les obres que es duien a terme de l’anell viari a la plaça de les Glòries.
No obstant això, a partir d’1 d’abril de 1965 la línia s’unificà amb la 63, restant el següent recorregut: Carrer Galdós (d’Hospitalet de Llobregat), carrer de Collblanc (tornada per Riera Blanca), carrer de Sants, plaça de Sants, carrer de Sants, carrer de la Creu Coberta, plaça d’Espanya, Gran Via, Plaça Universitat, Gran Via, plaça de Tetuan, Passeig de Sant Joan, carrer del Consell de Cent (tornada pel carrer de la Diputació), carrer de Roger de Flor (tornada pel Carrer Nàpols), Carrer Mallorca (tornada pel Carrer València), Carrer Rogent.
A finals de 1966, es va limitar a Sants per les obres del metro, restablint-se el servei el 5 de gener de 1967.
El dia 13 d’abril de 1969, es clausura la línia definitivament , sent substituïda per autobusos amb el mateix núm. Durant tot el temps que funciona la línia hi varen circular cotxes de les sèries ”Cadeneros”, “convertibles”, “Barrés”, 1200, 500, i 1600 Washington, i algunes vegades també “imperials”, tots de via ampla de 1.435 m.
Foto: Tramvia sèrie 1600 Washington , construït per ST LOUIS CAR CO. I reformat per MAQUITRANS. Amb ample de via de 1.435m.
Text: Joan Termes Roig.