LÍNIA Núm. 55 (1916 – 1965).
ITINERARI: Carrer de Collblanc, Carrer de Sants, Plaça de Sants, Carrer de Sants, Carrer de la Creu Coberta, Plaça d’Espanya, Gran Via, Plaça Universitat, Ronda Universitat, Plaça de Catalunya.
El 28 de juny de 1935, es limita a la Plaça de Sants, i el 1938 es va suprimir el servei.
El 16 de desembre de 1940 es torna a restablir, amb el següent recorregut: Carrer de Collblanc, Carrer de Sants, Plaça de Sants, Carrer de Sants, Carrer de la Creu Coberta, Plaça d’Espanya, Av. del Paral·lel (fins a la Ronda de Sant Pau).
El 10 d’octubre de 1942, modifica altra vegada el seu itinerari: Plaça de Sants, Carrer de Sants, Carrer de la Creu Coberta, Plaça d’Espanya, Av. del Paral·lel, Plaça del Portal de la Pau, Passeig de Colom, Plaça d’Antonio López, Passeig d’Isabel II, Plaça del Palau, i el 13 de juny de 1943 es perllonga des de la Plaça del Palau fins a la Barceloneta, pel Passeig Nacional.
Aquesta línia a partir del 1945 fins al 20 d’abril de 1965, en què fou suprimida, pateix una sèrie de restriccions que condicionaren la seva continuïtat, fins que s’unifica amb la línia 57, el dia del seu tancament definitiu.
Varen circular en aquesta línia cotxes de sèries 200, 800, 900, i jardineres, tots de via ampla de 1.435 m.
Foto: Tramvia sèrie 951 “Tanc” amb remolc procedents de les sèries 900, de via estreta, fabricats per MANAGE (Bèlgica), i reformats per circular en via de 1.435 m, en els tallers de T.B.
Text: Joan Termes Roig