LÍNIA Núm. 54 (1944 – 1970).
ITINERARI: Plaça de Catalunya, Ronda Universitat (tornada pel Carrer Pelai), Plaça Universitat, Gran Via, Carrer Muntaner, carrer de Còrsega, carrer del Comte d’Urgell, carrer de París, carrer de Berlín, plaça del Centre.
A l’1 d’abril de 1946 deixa de pujar per al carrer de Muntaner, fer-ho pel carrer d’Aribau, des de Gran Via fins al Carrer Còrsega.
L’1 de gener de 1948 es perllonga fins a la plaça de les Glòries per la Gran Via (des de Plaça Universitat, deixant d’anar a la plaça de Catalunya) però el 13 de gener de 1961, tots els tramvies que anaven a la plaça de les Glòries, quedant limitades a la plaça de Tetuan, amb motiu d’unes obres que s’estaven portant a terme a la plaça de les Glòries, per construir un pas elevat en forma d’anell, que no es va arribar mai a completar. Pot ser que per a compensar, el 19 de març de 1966 es perllonga des de la plaça del Centre, per una avinguda de Madrid encara sense acabar, fins a Collblanc.
El 24 de Maig es limita a la plaça del Centre, amb un enllaç d’autobusos fins a Collblanc.
Finalment el 16 de setembre de 1969, es perllonga per l’altre final, arribant fins a Rogent des de la plaça de Tetuan amb aquest Itinerari: Plaça de Tetuan, Passeig de Sant Joan, carrer del Consell de Cent (tornada pel carrer de la Diputació), carrer de Roger de Flor (tornada pel carrer de Nàpols), carrer de Mallorca (tornada pel carrer de València), carrer de Rogent.
El 18 de juliol de 1970 se suprimeix aquesta línia, sent substituïda per una línia d’autobús amb el mateix núm.
Durant el temps que estigué en servei aquesta línia, hi circularen cotxes de les sèries 200, 700, 500, 800, 1200, i els Washington, amb remolc tipus Saragossa, sèrie 1400.d’ample de via de 1.435 m.
Foto: Tramvia sèrie 800 construït per Can Girona i amb remolc sèrie 1400 tipus Saragossa, construït per Carde y Escoriaza, de via ampla de 1.435 m.
Text: Joan Termes Roig.