
LÍNIA Núm. 52 (1916 – 1967).
ITINERARI: Carrer de la Constitució (fins a la Riera Blanca), Carrer de Gavà, Carretera de la Bordeta, Gran Via, Plaça d’Espanya, Gran Via, Plaça Universitat, Carrer Pelai, La Rambla, Plaça del Portal de la Pau.
Després de moltes variacions sofertes entre 1937 i 1941, el 1945 s’estableix el servei entre la Bordeta i el Poble Nou, amb el següent ITINERARI: Carrer de la Constitució (fins a la Riera Blanca), Carrer de Gavà, Carretera de la Bordeta, Gran Via, Plaça d’Espanya, Av. del Paral·lel, Plaça del Portal de la Pau, Passeig de Colom, Plaça d’Antoni López, Passeig d’Isabel II, Plaça del Palau, Av. d’Icaria, Carrer Taulat.
El desembre de 1962 se suprimeix la secció de la Bordeta, quedant el final a la Plaça d’Espanya.
El 1965 encara queda més limitada, des de Pl. Palau fins al Poble Nou. I finalment el 17 de desembre de 1967, se suprimeix definitivament aquesta línia, sent substituïda per autobusos amb el núm. 36.
Una curiositat era el pas a nivell de l’Av. Icària, el qual produïa força retards, amb un servei d’horaris irregulars. Un altra curiositat d’aquesta línia, és que va restar sense bucle al final del Poble Nou, i va haver d’utilitzar cotxes bidireccionals durant tot el temps del seu funcionament, així que els tramvies que circularen foren de la sèrie 800, d’ample de via 1.435 m.
Foto: Tramvia sèrie 800, fabricat per Can Girona, d’ample de via 1.435 m, creuant el pas a nivell de l’Av. Icaria.
Text: Joan Termes Roig-