LÍNIA Núm. 51 (1945 – 1954)

LÍNIA Núm. 51 (1945 – 1954).

El dia 12 d’abril de 1945 s’inaugura el servei entre Plaça Catalunya i Sant Andreu, passant per l’Av. Meridiana que llavors no estava encara oberta, i discorria pel seu damunt el Ferrocarril del Nord. Les vies del tramvia es varen instal·lar paral·leles a les del tren des del Carrer València fins al Passeig de Fabra i Puig.

L’ITINERARI: Plaça de Catalunya, Carrer de Fontanella, Carrer Roger de Llúria, Carrer del Consell de Cent, Carrer de Nàpols, Carrer de València, Av. Meridiana, Passeig de Fabra i Puig (on enllaçava amb el troleibús FS).

El 23 de novembre de 1947 es perllonga fins la Plaça Universitat.
A partir del 12 de juliol de 1948, per culpa de les obres de soterrament de la línia del Nord, aquest servei es realitza en dues parts, des de la Plaça Universitat fins al Carrer Rogent, i des del Carrer Rogent fins al carrer de la riera d`Horta, quedant els dos trams aïllats, utilitzant tramvies bidireccionals de sèries 200 i 800.

El 10 de gener de 1950 es normalitza el servei altra vegada (però amb el final al Carrer de La Jota, tornant per al carrer Pardo i Escòcia).

El dia 17 de maig de 1954 se suprimí definitivament el servei, en inaugurar-se el tram de metro fins a Fabra i Puig.

En aquesta línia hi circularen tramvies de sèries 200 i 800, quasi sempre amb remolc sèrie 124 d’ample de via de 1.435 m.

Foto: Tramvia sèrie 800 d’ample de via 1.435 m, fabricat per Can Girona i remolc sèrie 124 (antiga sèrie 600/619 de via estreta) Fabricat per Carde y Escoriaza, i rectificada amplada d’eixos a 1.435 m en els tallers de T.B.

Text: Joan Termes Roig.

Deja una respuesta

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s