LÍNIA Núm. 47 (1950 – 1968)
ITINERARI: Plaça d’Urquinaona, Carrer de Roger de Llúria (tornada per Ronda de Sant Pere), Carrer del Rosselló, Carrer del Dos de Maig, Carrer de la Indústria, Passeig de Maragall, Plaça de Maragall, Av. Borbó.
El dia 3 de març es perllonga a la Plaça Virrei Amat, i l’1 de maig de 1959, es perllonga fins a la Plaça Llucmajor, pel Carrer del Doctor Pi i Molist i el Passeig de Verdum, i el 23 de juliol, del mateix any, s’escurça el seu final a la Gran Via entre els carrers de Bruc i Roger de Llúria.
El 19 de març de 1968 se suprimeix definitivament, essent substituïda per una línia d’autobús, que amb el mateix núm. feia un recorregut semblant.
En aquesta línia hi circularen tramvies de la sèrie 1200, amb remolc sèrie 1400 i de la sèrie 1600 Washington, d’ample de via de 1.435 m.
Foto: Tramvies de les sèries 1200 són fabricats per MAQUITRANS i el remolc sèrie 1400 fabricat per Carde y Escoriaza, Zaragoza. El tramvia sèrie 1600 tipus DCTS Washington, fabricat per ST.LOUIS CAR CO. EEUU, tots d’ample de via de 1.435 m.
Text: Joan Termes Roig.