LÍNIA Núm. 44 (1903 – 1956).
ITINERARI: El seu recorregut començava en el final de la línia 43, a Badalona, seguia per la carretera Nacional fins a l’estació del ferrocarril M.Z.A. en Montgat, on enllaçava amb el tramvia de Tiana.
La totalitat de la via era de via única i no tenia cap apartador, encara que al final de Montgat hi havia una agulla que enllaçava amb el de Tiana. Malgrat aquesta comunicació, mai es van intercanviar cotxes d’una xarxa a l’altre.
Com a curiositat es podria dir que, tenint en compte els diferents enllaços de xarxes de via mètrica (Tramvia del Litoral, amb T.B. a Montgat i T.B amb Ferrocarriles Catalanes a Can Tunis) amb diferents tipus de tracció (elèctrica en totes les companyies menys als Ferrocarriles Catalanes) va haver-hi un temps en què es podria haver anat en tramvia (cotxe remolc) des de Tiana fins a Guardiola del Berguedà, sense haver de fer transbordaments.
En constituir-se la filial de T.B. coneguda com a URBAS, aquesta línia en passà a dependre i les coxes son pintats de color verd fosc i crema, amb “bigotis” als testers (de colors blanc i negre) per fer-los més visibles a la carretera on circularen en contra sentit. El 17 de desembre de 1956, se suprimeix definitivament el servei.
En aquesta línia varen fer el servei cotxes de la sèrie 400 del tipus de Màxima Tracció ,d’ample de via d’1 m.
Foto: Tramvia de la sèrie 400, d’ample de via d’1 m, fabricat per BAGGE, Bèlgica.
Text: Joan Termes Roig