LÍNIA Núm. 42 (1905 – 1964).
ITINERARI: Plaça d ‘Urquinaona, Carrer Trafalgar, Arc de Triomf, Passeig de Lluís Companys, Carrer Comerç, Passeig de Pujades, Carrer de Pujades Carrer de Pere IV (fins davant les cotxeres de Sant Martí, tocant Carrer Selva de Mar).
Entre 1938 i 1940 es mantingué suspès el servei, i el 14 d’abril de 1951, en inaugurar-se el pont del carrer Pallars, la línia varia el seu recorregut quedant així: Carrer Trafalgar, Arc de Triomf, Av. Vilanova, Carrer de Roger de Flor, Carrer Buenaventura Muñoz, Carrer Pallars, Carrer de Pere IV (fins a les cotxeres de Sant Martí, C/ Pere IV, 400).
En constituir-se l’empresa filial de T.B. “Urbanizaciones y Transportes»(coneguda com a URBAS) aquesta línia juntament amb les 41-44-70 –71, van passar a dependre d’ella i els cotxes foren pintats de color verd fosc, on abans eren de color vermell.
El 5 de novembre de 1961 deixa d’arribar al Carrer Trafalgar, passant a tenir el seu començament a la plaça que hi ha enfront de l’estació del NORD, al Carrer de Ribes, on es va construir una terminal expressament dissenyada per als darrers tramvies de via estreta que restaven a Barcelona.
El 12 de juliol de 1964 se suprimeix definitivament aquesta línia.
En aquesta línia hi circularen tramvies de la sèrie 400, i últimament de la sèrie 900, d’ample de via d’1 m.
Foto: Tramvia M4 (antic 936) de la sèrie 900, de dues cabines de conducció, construït per MANAGE (Bèlgica) i d’ample de via d’1 m.
Text: Joan Termes Roig