LÍNIA Núm. 41 (1910 – 1955).
ITINERARI: Plaça d ‘Urquinaona, Carrer Trafalgar, Arc de Triomf, Av. Vilanova, Carrer de Roger de Flor, Passeig de Pujades, Carrer de Pujades, Carrer de Pere IV, Carrer d’Àlaba, Carrer Dr. Trueta (fins a la Rambla del Poble Nou). Més tard, l’any 1945 els tramvies arribaven per Trafalgar, però només fins al carrer Bruc, per on tombaven cap amunt, seguint per la Ronda de Sant Pere i baixant pel carrer Girona cap a Trafalgar de tornada.
El 14 d’abril de 1951, s’inaugura el pont que sobrepassa la línia del Ferrocarril al Carrer Pallars, suprimint-se el pas a nivell del Carrer Pere IV. Amb aquesta millora, la línia varia el seu recorregut quedant d’aquesta manera: Carrer Trafalgar, Arc de Triomf, Av. Vilanova, Carrer Roger de Flor, Carrer Buenaventura Muñoz, Carrer de Pallars, Carrer d’Àlaba, Carrer Dr. Trueta (fins a la Rambla del Poble Nou.
El 3 de gener de 1955, se suprimí definitivament en posar-se en servei la línia 53 de via ample, amb un recorregut bastant semblant.
Aquesta Línia va estar servida per cotxes de la sèrie 400 i Tancs de la sèrie 900, tots d’ample de via d’1 m, amb remolcs de la sèrie 1700.
Foto: Tramvia de la sèrie 400 de via estreta d’1 m, fabricat per ENERGIE BELGE , Bèlgica.
Text: Joan Termes Roig