LÍNIA Núm. 38 (1907 – 1945).
ITINERARI: Av. del Portal de l’Àngel, Plaça Catalunya, Carrer Fontanella, Plaça d ‘Urquinaona, Carrer de Roger de Llúria, Carrer Provença, Carrer Pau Claris, Carrer Còrsega, Carrer Menéndez y Pelayo, Carrer Viada, Carrer de la Providència, Plaça de Rovira i Trias.
Cap al 1915, la tornada es feia per: Plaça Rovira i Trias, Carrer Torrent de les Flors, Travessera de Gràcia, Carrer Bailèn, Carrer Rosselló, Carrer del Bruc, Gran Via, Carrer de Roger de Llúria i la resta igual al recorregut d’anada.
El 3 de maig de 1939,es modificà una mica el seu itinerari, deixant de circular per als carrers de Provença, Pau Claris, i Còrsega, per què des del Carrer de Roger de Llúria, enfilava directament per al de Menéndez y Pelayo.
Entre l’11 de setembre de 1944 i el 31 de març del 1945, el servei es va veure escurçat i restablert vàries vegades, fins que l’1 d’octubre de 1945, el servei es clausurà definitivament.
Els cotxes que prestaren servei en aquesta línia, foren de la sèrie 1/ 124 amb remolcs de la sèrie 1537, de via d’ample d’1,435 m.
Foto: Tramvia amb remolc series 1/ 124 amb remolc 1537 , construïts per Can Girona i d’ample de via d’1,435 m.
Text: Joan Termes Roig