El dijous 11 de maig del 1905 es van fer les proves de marxa a la línia de Can Tunis, circulant nombrosos cotxes provenint del servei d’Horta. La línia era de via mètrica i estava explotada per la «Compañía de Tranvias de Barcelona a San Andrés y Extensiones».
El següent dia es van fer les proves oficials d’aquesta línia que sortia de l’antiga Rambla de Santa Mònica (avui forma part de La Rambla) i arribava fins al barri de Can Tunis. El recorregut era: La Rambla, Carrer de Santa Madrona, Carrer de Palaudàries, Carrer de Vila i Vilà (tornada per Carrer Vila i Vilà, Carrer Nou de la Rambla, La Rambla), Passeig de Josep Carner, Passeig de Can Tunis, Carrer Mare de Déu del Port.
El canvi d’amplada (el 16 de març del 1948) motivà un canvi de recorregut: Plaça del Palau, Passeig d’Isabel II, Plaça Antoni López, Passeig de Colom, Plaça del Portal de la Pau, Passeig de Josep Carner, Passeig de Can Tunis, Carrer Mare de Déu del Port.
La línia oferia una connexió amb la zona portuària, l’estació de Vilanova, el nou cementeri i un Hipòdrom, i es posà en servei el 17 de juny de 1905.
Fotos: Restaurant de Can Tunis, Cotxera de Can Tunis, Tramvia del cementeri, Pas a nivell del FC, del Port, Tramvia al final de trajecte.
Text: Joan Termes Roig.