LÍNIA Núm. 16 (1907 – 1945)

98182621_2846773398709465_7634128017282826240_n

LÍNIA Núm. 16 (1907 – 1945): ITINERARI: Plaça Catalunya, Rambla de Catalunya, Av. Diagonal, Carrer de Tuset, Carrer d’Alfons XII, Plaça Molina.
L’any 1930 varià el seu final de la Plaça de Catalunya, quedant el seu itinerari següent: Plaça Espanya, Gran Via, Rambla de Catalunya……, i la resta de l’anterior fins a la Plaça Molina. El 1932, tornà a modificar el recorregut: Via Laietana( confluència amb el Carrer de Jonqueres), Plaça Urquinaona, Carrer de Pau Claris, Carrer del Consell de Cent, Rambla de Catalunya……, i la resta com l’anterior fins a la Plaça Molina.
El 1938, es tornà a prolongar novament, aquesta vegada per un extrem i l’altre, quedant definitivament el seu recorregut així: Carrer de Roger de Flor (darrere el Palau de Justícia), Av. Vilanova, Arc del Triomf, Carrer de Trafalgar, Carrer Méndez Núñez, Carrer Girona, Carrer del Consell de Cent, Rambla de Catalunya, Av. Diagonal, Carrer de Tuset, Carrer d’Alfons XII, Plaça Molina, Carrer de Guillem Tell, Carrer Saragossa, Carrer de Jules Verne, Ronda del General Mitre, Carrer de Sant Gervasi de Cassoles, Plaça Frederic Soler.

Després de variacions sofertes els anys 1940, 1942, 1944, 1945, aquesta línia serà suprimida el 14 d’octubre de 1945, essent substituïda per autobusos de la línia L.
Durant tot el temps en què va funcionar, el material emprat fou cotxes de la sèrie 300, de via estreta, i sense remolc.

Foto: Tramvia de la sèrie 300, fabricats a Can Girona, de via estreta d’1 m d’ample.
Text: Joan Termes Roig

Deja una respuesta

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s