LÍNIA Núm. 14 (1910 – 1945)

97533510_2841324405921031_1910558223862071296_n

LÍNIA Núm. 14 (1910 – 1945 ):

ITINERARI: Plaça Catalunya, Ronda Universitat, Plaça Universitat, Carrer d’Aribau, Carrer de Provença, Carrer de Casanova (H. Clínic), Carrer Còrsega, Carrer del Comte d’Urgell, Av. de Sarrià, Plaça Prat de la Riba, Passeig de Sant Joan Bosco, Plaça d’Artós, Carrer Major de Sarrià, Plaça de Sarrià (tornada pel Carrer Major de Sarrià, Carrer Clos de Sant Francesc, Carrer Pedró de la Creu, Carrer Bonaplata, Plaça d’Artós), Carrer Major de Sarrià, Carrer del General Vives, Plaça Borràs, Av. de Vallvidrera (fins a peu del Funicular de Vallvidrera).

Aquí es trobava amb el Tramvia del Carrer d’Anglí, i també des d’aquest punt començava el funicular que arribava fins a Vallvidrera i també una mica més amunt, amb el conegut com “Mina Grot”, que una mena de petit ferrocarril que creuava la muntanya, quan encara no existien els actuals ferrocarrils ni el túnel de Vallvidrera. L’any 1932 es limità el servei entre la Plaça de Sarrià i el Peu del Funicular, fins a l’any 1935 en què es tornà a restablir sencer el recorregut. El 1939, es limità el recorregut a la Plaça Borràs, i deixa d’anar al Peu del Funicular, i finalment el 1944 s’escurça més, passant el seu final a la Plaça de Sarrià. I finalment el 3 de febrer de 1945, se suprimeix definitivament la línia.

El material més habitual emprat en aquesta línia foren els cotxes de la sèrie 300, sense remolcs, d’ample de via mètrica.

Foto: Tramvia sèrie 300, conduït per una dona, fabricat per Can Girona, d’1 m d’ample de via.

Text: Joan Termes Roig.

Deja una respuesta

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s