LÍNIA Núm. 13 (1917 – 1939):ITINERARI: Plaça Catalunya, Ronda Universitat, Plaça Universitat, Carrer d’Aribau, Carrer de Provença, Carrer de Casanova ( Hospital Clínic), Carrer Còrsega, Carrer del Comte d’Urgell, Av. de Sarrià, Plaça de Prat de la Riba, Passeig de Sant Joan Bosco, Plaça d’Artós, Carrer Major de Sarrià, Plaça de Sarrià, Carrer Clos de Sant Francesc, Carrer Bonaplata, Plaça d’Artós, Carrer Major de Sarrià, Carrer del General Vives, Plaça Borràs.
El 1932 varià el seu recorregut des de la Plaça de Sarrià, Passeig de la Bonanova, Plaça de la Bonanova.
El 12 d’agost del 1935 canvià una altra vegada d’itinerari, i final de trajecte, quedant així: Plaça de Catalunya, Ronda Universitat, Plaça Universitat, Carrer d’Aribau, Carrer de Provença, Carrer de Casanova, Carrer Còrsega, Carrer de Comte d’Urgell, Av. de Sarrià, Plaça Prat de la Riba, Passeig de Sant Joan Bosco, Plaça d’Artós, Carrer Major de Sarrià, Plaça de Sarrià, Passeig de la Reina Elisenda de Montcada, Carrer del Bisbe Català, Plaça Pedralbes.
Durant els anys que va estar funcionant aquesta línia, es varen anar modificant l’ample de les vies, i quan l’hi va tocar el torn al tram de Sarrià a Pedralbes, aquesta, va desaparèixer definitivament el mes d’abril de l’any 1939.
Per aquesta línia funcionaren cotxes de la sèrie 300, sense remolc, d’1 m d’ample de via.
Foto: Tramvia sèrie 300 fabricat per HERBRAND d’Alemanya, d’1 m d’amplada de via.
Text: Joan Termes Roig-