EL TRAMVÍA BLAU

En l’any 1901, també passarà a la història per la inauguració del funicular del Tibidabo i el tramvia d’accés, el Tramvia Blau, inaugurats el 29 d’octubre i que encara perduren fins avui.

El funicular fou el primer d’Espanya, i la seva instal·lació és gràcies a la iniciativa del Dr. Andreu, que fundà la “Societat Anònima El Tibidabo” per l’explotació d’un parc d’atraccions i altres equipaments turístics, al cim de la muntanya del Tibidabo, a la serra de Collserola.

El tramvia té un recorregut bastant curt, des de la Plaça Kennedy fins a l’estació inferior del funicular, amb un recorregut de 1.275 m, sent tot l’itinerari per l’Av. del Tibidabo.

El 26 de febrer de 1904, la línia es va prolongar fins a la plaça Verdaguer de Vallvidrera, per un camí obert entre pins fins a la carretera de Vallvidrera al Tibidabo augmentant així el recorregut fins a uns 4 km.

Aquesta línia fins a Vallvidrera va deixar de funcionar l’any 1939, per culpa de la competència del funicular de Vallvidrera i la carència de material.

Els vehicles eren fabricats pels tallers Estrada, i l’ample de via era de 1.435 m, ample internacional.

La cotxera situada al final del carrer Bosch i Alsina encara es conserva avui convenientment actualitzada i modernitzada, havent passat la gestió de les instal·lacions al metro de Transports de Barcelona. Actualment està en procés de revisió i el servei resta paralitzat fins a data no precisada.


Fotografies: Cotxeres Tramvia Blau,  Tramvies de Vallvidrera, Dr., Andreu, Tramvies Blau.

Text: Joan Termes Roig

Deja una respuesta

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s